Osrednja kultna podoba vsakega mitreja, v večini primerov izdelana v reliefu, lahko pa tudi v polni plastiki ali v obliki freske, je podoba Mitre, ki ubija bika. Ta podoba je vedno postavljena centralno na koncu osrednje ladje, natančno nasproti vhoda v mitrej. Mitra je tudi na tej podobi- tako kot vedno – upodobljen v perzijskem oblačilu, hlačah, tuniki, plašču okoli ramen in s frigijsko čepico na glavi. Z levim kolenom kleči na hrbtu ležečega bika, z levo roko na gobcu mu silovito dviguje glavo, z desnico pa zabada v njegovo pleče bodalo. Pes, kača in škorpijon sesajo iz umirajočega bika življenjsko silo – tekočino ( kri, spermo). Na obeh straneh bika in Mitre stojita v enaka perzijska oblačila oblečena mladeniča – Kavt in Kavtopat, z dvignjeno oziroma s spuščeno baklo v rokah. Kavt je običajno na levi in Kavtopat na desni. Nad tem prizorom sta prikazana na levi strani Sonce (Sol) in na desni Mesec (Luna). Med Soncem in Mitro se pojavlja krokar, morda Sončev (Sol) glasnik.
Razporeditev oltarjev s plastičnimi, pobarvanimi kipi je nedvomno služila obredu iniciacije v Mitrove misterije, o katerih pravzaprav ne vemo nič nedvomnega, saj lahko o njih sklepamo le na podlagi drugih podobnih in sočasnih obredov. Glede na razumevanje mitreja kot vesolja pa je vsebina teh posvetitev nedvomno povezana z razumevanjem sestave vesolja in njegovih zakonov ter človekovega mesta v njem.
Mitra
Mitra, rojen iz skale, ki jo ovija kača - NATURAE DEI. Razstavljen je v Mitrovem vrtu (atriju) v hotelu Mitra – kot povečana kopija originalnega kipa. Originalni kip Mitre, rojenega iz skale, je razstavljen v 1. Mitreju na Ptuju.
Vsi ostali arheološki eksponati , ostanki 5.Mitreja iz leta 275. n.š. in drobni material najden v okolici Mitrovih svetišč na Ptuju, stalno razstavljeni v vhodnem lobiju hotela Mitra, so originalni arheološki antični ertefakti v upravljanju Pokrajinskega Muzeja Ptuj-Ormož.
Več informacij in podob o Mitrejih na ptujskem najdete na: